Pages

Sunday 4 March 2012

Allah Sedang Mengetuk Hatimu...




بِسْـــــــــمِ اَللّهِ الرّحْمن الرّحيم

13232224541475848775


"Assalamu'alaikum Enti..."

Bagaimana kabar imanmu hari ini ? 
Semoga hatimu masih dalam tuntutan dan Rahmat-Nya.
Enti... Jika dirimu selalu murung dan menyesali apa yang sedang melandamu saat ini, mungkinkah kamu dikatakan sebagai hamba-Nya yang kurang bersyukur ???
Enti... Enti adalah gadis belia yang cantik dan manis, keinginanmu adalah atas izinnya, tapi satu perkara yang selalu kita lupa enti... apa yang menjadi izin-Nya tidak bererti menjadi Redho-Nya. 

Jangan enti... jangan menyesali apa yang telah berlaku dalam hidupmu, Allah punya rencana indah di atas rencana. Apa yang dirimu alami sudah menjadi Rencana-Nya, dan di atas Rencana-Nya, Allah mempunyai Rencana lain untukmu enti. Sedarilah bahawa Allah Subhaanahu wa ta'ala adalah sebaik-baiknya Dzat Perencana.

"Dan berencanalah kalian, Allah membuat rencana. Dan Allah sebaik-baik perencana." 
(Ali Imran : 54)

Cinta memang terkadang membuat kita lupa akan Kebesaran-Nya, tahukah enti...
Cinta yang Hakiki adalah cinta kerna-Nya, jika cinta dalam hatimu datang semata-mata kerna-Nya, dirimu juga harus ikhlas merelakannya pergi kerana-Nya. Cinta yang suci itu cinta yang tidak pernah tersentuh oleh 'cinta'... sebelum cinta itu menjadi kehalalan bagi penikmatnya, sekalipun cinta itu hanya ada dalam kata-kata.

Boleh jadi apa yang dirimu alami saat ini adalah sebuah teguran sebagai bentuk rasa Cinta-Nya terhadapmu Enti. Mungkin selama ini dirimu lupa bahawa apa yang dijalani bersama seseorang yang dikagumi bukanlah sebuah tindakan yang di-Redhai-Nya. Dan Allah sedang memberikan Petunjuk-Nya kepadamu... 

"Maka Allah menyesatkan kepada siapa sahaja yang Dia kehendaki, dan memberikan petunjuk kepada siapa saja yang Dia kehendaki... 
(QS. Ibrahim : 4)

Enti mungkin akan bertanya atas ujian yang melanda hatimu saat ini. Kenapa enti diuji ?? Allah telah menjawab dalam al-Qur'an, enti: "Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji ? Dan sesungguhnya Allah mengetahui orang yang benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang dusta." - (QS. Al-Ankabut ayat 2-3)

Dan jika enti bertanya : Mengapa ana tak dapat apa yang ana idamkan ?

Allah juga telah menjawab dalam Al-Qur'an : "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." - (QS Al-Baqarah ayat 216)

Sungguh Maha Benar Allah atas segala firman-Nya. Bersyukurlah enti, kerna itu kunci pembuka Rahmat-Nya, Allah sedang mengetuk hatimu, lihatlah bagaimana Allah sangat mencintaimu enti, Allah sedang memanggilmu untuk segera kembali ke jalan yang di-Redhai-Nya.

Enti...

Ana uhibbuki enti fillah...

Ana menorehkan pesan ini kepada enti kerana Allah

Ana melihat keberadaanmu kerna Allah...

Dan kita dipertemukan kerana Allah, Insya Allah...

"Wassalamu'alaiki yaa Enti"







2 comments:

  1. Assalamualaikum syukran ya ukhti pesan yang bermanfaat...sungguh membacanya buat hati nur terharu dan menyedarkan nur alhamdulillah ukhti...izin ana nak kngc dekat blog nur ya....Allah sedang mengetuk hati mu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam, afwan ya ukhti..insyaallah moga ia bermanfaat untuk kita smua..tafaddhol nur..maaf, nami lambat cikit respon...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...